vrijdag 15 februari 2013

Little Bee

In deze post liet ik
jullie al een klein voorproefje zien
van een projectje waar ik mee bezig ben.
En ik heb er weer een vrolijk vriendje
bij gehaakt.
 
Little bees
 



 
Hier onder het patroon:
 
Dit is mijn eigen patroon en het is
voor persoonlijk gebruik mocht dit lijken
op iets wat je eerder bent tegen gekomen op
internet dan berust dit op toeval.
 
 
Wat heb je nodig:
  • haaknaald nummer 2
  • Ik heb hiervoor restjes geel, zwart en wit van catania gebruikt.
  • 6 mm veiligheidsoogjes
  • vulling.             
Begin met geel.
Toer 1: Haak 2 lossen. Haak vervolgens 6 vasten in de 1e losse. en sluit met een hv.
Trek het korte draadje even stevig aan.
Toer 2: Haak 2v in elke vaste ( 12v)
Toer 3: Haak 2 vasten in elke 2e vaste ( 18v )
Toer 4: 1v in elke vaste ( 18v)
Toer 5: Haak 2 vasten in elke 3e vaste ( 24v)
Toer 6: Haak 2 vasten in elke 4e vaste ( 30v )
Wissel nu naar zwart.
Toer 7-8: 1v in elke vast ( 30v )
Wissel nu naar geel
Toer 9-10: 1v in elke v ( 30v )
Wissel nu naar zwart
Toer 11-13: 1v in elke v ( 30v )
Plaats nu de veiligheidsoogjes.
Wissel nu naar geel
Toer 14: 1v in elke v ( 30v )
Toer 15: Haak elke 4e en 5e v samen ( 24v )
Toer 16: Haak elke 3e en 4e v samen ( 18v )
Toer 17: Haak elke 2e en 3e v samen ( 12v )
Vul het bijtje nu stevig op.
Toer 18: Haak elke 1e en 2e v samen ( 6v )
Knip de draad af maar hou een lang stuk over om deze door de overige 6 vasten te rijgen.
Even aantrekken en draadje afhechten.
 
Nu de vleugels haak er twee met wit.
 
Toer 1: Haak 2 lossen. Haak vervolgens 6 vasten in de 1e losse. en sluit met een hv.
Trek het korte draadje even stevig aan.
Toer 2: 2v in elke v ( 12v )
Toer 3: Haak 2v in de eerste v en haak 2v in de in de 2e v, haak nu 8 stokjes en haak dan weer 2v in de volgende v en 2v in de laatste v sluit met een hv. Knip de draad af maar laat een lang genoeg stuk over om de vleugel aan de bovenkant vast te naaien. Hecht het overige draadje af.
 

 
 
Die je ook mee met mijn Give Away??
Klik hier om naar de link te gaan.
 
Liefs Berber
 

 
     
     

     
 
 


14 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze schattig, als je een bij schattig kunt noemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiii die vind ik zo leuk en wat een gepriegel zeg, maar als ik me er eens aan waag het ik nu het patroon ♥♥ thnxxx meis en jazekers ik sta al in je lijst!!

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch....als je ook hommeltjes gaat maken waarschuw dan even....(koosnaampje van onze Bjorn)
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die bijtjes,heb inderdaad al iets dergelijks eens ooit gezien,maar wat is er tegenwoordig niet al eens ooit gehaakt?!?!?Ze doen mij in ieder geval verlangen naar het voorjaar!:-)Ik vind ze ERG leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zoom zoom zoemetje zoom zoom zoemetje, ik ben een Bij waar is het bloemetjeeeeeeeeeeeee...
    Wat lief!!!!!!!!!! ♥♥
    Enne de give away had ik gezien, en jazekers ikkuh doe mee, hij is super leuk!!
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n lieve bijtjes dat je weer gehaakt hebt Berber, het is niet te doen met jou! Ik hoor ze al voorbij zoemen, het voorjaar begint te kriebelen zeker? Verlang je naar lente en zomer? Ik ook :) Bedankt alweer voor het patroontje!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Berber wat onwijs schattig die bijtjes !! cute :-)
    Je pakje is goed aangekomen super bedankt heel erg leuk,
    vanavond laat zal ik er een blogje over schrijven
    dikke knuffel, xxxx
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke en lieve bijtjes. Het patroon zal ik onthouden..komt vast eens van pas..dank voor het delen, je hebt er een volger bijzzzz..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze echt helemaal geweldig! Ga ze van het weekend uit proberen. Word dan mijn eerste grotere project, dus ik ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks en succes maar het gaat vast goed komen ben benieuwd naar het eindresultaat

      Verwijderen
    2. Als ik er eentje af heb dan plaats ik wel een foto op mijn blog, en dan laat ik het hier wel even weten!

      Verwijderen
    3. Het is me gelukt!

      http://laura-knutselt.blogspot.nl/2013/03/een-klein-bijtje-gehaakt.html

      Vind hem erg lief! Heel erg bedankt voor het patroon!

      Verwijderen
  10. Dank u wel voor het gratis patroon. Ik heb hem net af. Hij is super leuk geworden! Ook precies de goede grote voor aan een babymobile :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...